Dagje op en rond de camping

3 juni 2022 - Ardales, Spanje

Vrijdag 3 juni. We hebben een heel relaxte dag gehad. De camper is niet van de plaats geweest, we hebben zelf veel zitten lezen en we hebben een kort fietstochtje in de directe omgeving van de camping gemaakt.

Oh ja, nog wel een activiteit die we hebben ondernomen; we zijn aan het meer waaraan de camping ligt geweest en hebben daar nog even van de zon genoten. Weinig actiefs aan zou je zeggen en dat klopt ook. Maar om terug te komen bij de camper moeten we een venijnige kuitenbijter op. Lang en geleidelijk liep de weg omhoog en dat op slippers is niet ideaal. Wat zijn we toch veel gewend, maar niet heus…

Verder valt er over vandaag niet zo heel veel bijzonders te vertellen. Waar we al wel mee bezig zijn is de thuisreis. Huh? Nu al? Je hebt toch nog ruim een week? Jazeker, maar we zitten nog in de buurt van Malaga in het diepe zuiden van Spanje en we hebben al gezegd dat we niet weer drie volle dagen achter elkaar willen rijden om thuis te komen. Dus niet een omgekeerde heenreis waarin we in 3 dagen zo’n 800 kilometer per dag reden.

We willen de thuisreis in meer etappes opsplitsen en die week ook nog echt vakantie laten zijn. Dat betekent dat we morgen nog een stuk door de Sierra Nevada gaan rijden en vervolgens in noordelijke richting gaan. Waar en hoe precies weten we nog niet, maar dat gaan we dag voor dag bekijken.