Een mooie start...

22 april 2022 - Kiischpelt, Luxemburg

Vrijdag 22 april. Het is zover, we zijn in Luxemburg. In Kiischpelt en om precies te zijn op camping Val ‘d Or. Suus en Tom hebben er ongeveer vijf uur over gedaan en ze hebben nauwelijks oponthoud gehad. Wij hadden wat pech door een aantal flinke files, maar uiteindelijk waren we er tegen zes uur.

Het voordeel was dat we het eten al meteen klaar hadden. Het moest alleen nog worden opgewarmd. Suus had gisteren al pasta voor ons gemaakt en voor Tom en haar Chili. Wat een traktatie is het dan dat je nog lekker buiten aan een persoonlijke picknicktafel je maaltijd kan gebruiken. Heerlijk in het zonnetje, genieten met en van elkaar en in een erg mooie omgeving en een prachtige camping. Val d’ Or betekent gouden vallei. Nou, met een beetje fantasie…

Na het eten hebben Suus en Marion afgewassen, heb ik nog wat dingetjes in en om de camper gedaan en daarna zijn we met z’n vieren een stukje buiten de camping een wandelpad ingeslagen om met Buddy te lopen. Wat is het toch een prachtige hond en wat luistert hij ontzettend goed. Maar tegelijkertijd lijkt hij onvermoeibaar. Spelen kan hij vrijwel continue, zo lijkt het. Met een bal, met een stok, in het water, springend, rennend, dollend, niets is het dier te gek.

Nadat we weer op de camping kwamen was het tijd voor koffie. Onder de luifel van het nieuwe paleisje van Tom en Suus konden we prima met z’n vieren zitten. Kop koffie, krakelingetje erbij, beetje kletsen… En ja, ik had ook een kaartje meegenomen voor Suus met wat tekst erop. Die tekst slaat vooral op de reden waarom we hier nu in Luxemburg zijn. Dat er dan even wat traantjes gelaten moeten worden is een logisch gevolg, maar tegelijkertijd heel mooi om dit zo te kunnen doen en te kunnen delen.

Onze eerste dag is een goeie dag. Een mooie start…