En dan zijn we nu ruim 2400 kilometer verder

22 mei 2022 - Dos Hermanas, Spanje

Zondag 22 mei. Een lange rit, maar we zijn waar we zijn willen volgens het plan dat we in eerste instantie hebben bedacht. We zijn in een klein plaatsje dat Dos Hermanas heet en een voorstadje van de grote stad Sevilla is. De camping heet Villsom en we arriveren daar even na half 6. We zijn vandaag dus weer ruim 9 uur onderweg geweest en ik denk dat we daar zeker 8 uur van hebben gereden. Maar ja, vanaf ons vertrekpunt in Vitoria Gasteiz tot hier lagen er ook ruim 800 kilometer op ons  te wachten.

Waarom dan zo’n lange rit en niet een extra overnachting? Tja, ik had me van tevoren al bedacht om de eerste drie dagen zoveel mogelijk kilometers te rijden, zodat we vanaf dat moment konden gaan zien wat we willen zien. Kan dat onderweg niet dan? Jazeker wel, maar we kennen onszelf. Als we net zo vaak stoppen om onderweg dingen te bekijken als anders, dan komen we waarschijnlijk pas over een paar maanden in Portugal aan. En aangezien we niet zolang vakantie hebben en we tijdens deze reis in ieder geval een flink stuk van de Algarve willen zien, voelen, horen, ervaren en beleven, zullen we keuzes moeten maken. Dat betekent dus vrij vlot naar Sevilla, daar een dagje stad en 2 overnachtingen en vervolgens rijden we dinsdag in ongeveer 2 uur naar Tavira in Portugal.

Vandaag was een warme dag en dan is het een groot voordeel dat het relatief rustig op de weg is. We hebben de hele weg lekker kunnen doorrijden zonder files. Dat was vrijdag en zaterdag wel anders. En die tolbadge voor de tolwegen is erg makkelijk. We hoeven bij geen enkel tolpoortje stil te staan. Gewoon even iets achter een vrachtwagen blijven hangen die met 30 kilometer per uur door het poortje rijdt en wij kunnen er zo met dezelfde snelheid achteraan. Om vervolgens weer achter die grote jongens weg te komen en er voorbij te gaan. Geen geklooi met tickets uit de automaat halen, met card betalen, soms zelfs nog met cash, nee dit ging zoveel makkelijker. Zowel in Frankrijk, Spanje, Portugal als Italië kunnen we hem gebruiken. Ideaal.

Hier op de camping was het nog een uitdaging om een plek voor onze camper te vinden. De camping is al goed vol en we hebben toch best wat ruimte nodig voor onze Delfin. Dan heb je te maken met schuine grond, indraaimogelijkheden, overhangende takken, een elektriciteitskast die (te) ver weg zit… Tja, luxe problemen zou je zeggen, maar als je zo’n lange rit hebt gehad zet ik het liefst de camper gewoon makkelijk op een plekkie en klaar. Maar lieve broodjes worden er niet gebakken vandaag. Wel pasta. Zo meteen lekker een happie eten en dan nog het luie zweet afspoelen onder de douche.

En dan morgen Sevilla in.

Adios!

1. Bart:
    22 mei 2022
    Lekker opgeschoten dus fijne dag morgen in Sevilla