Luie lui in Luz

27 mei 2022 - Luz, Portugal

Vrijdag 27 mei. We zijn alweer meer dan een week onderweg. Wat gaat de tijd snel voorbij en zeker als je geniet. En dat doen we. Volop!

Vandaag valt er eigenlijk niet zo veel te schrijven. Het was een luie dag in Luz. Het was heerlijk weer om een dagje strand te doen en op onze fietsen zijn we binnen 10 minuten van de camping op het strand. Haha, wat een enorm gemak en hoe comfortabel.

Om kwart over tien zijn we er al en rond vijf uur pakken we ons boeltje weer op. We lopen nog even de boulevard op en neer en zijn daar vrij snel uitgekeken. Happy hour is in allerlei kroegjes aan de gang, maar daar zijn wij niet zo van. Prima om even ergens gezellig wat lekkers te drinken, maar er zijn te vaak mensen die dit soort mogelijkheden gebruiken om zich maar zo snel mogelijk en zo goedkoop mogelijk helemaal vol te laten lopen met alcohol en dan ladderzat naar buiten te rollen. Het zal een aanname zijn, maar de keren die ik tijdens happy hour heb meegemaakt ging het wel ongeveer zo. Nee, mij niet gezien.

Wat we wel hebben gedaan is een lunch gebruiken in een restaurant aan het strand. We hebben lekker gegeten en wat ik ook heb gedaan is een Mocktail Pina Collada gedronken, eentje zonder alcohol, maar qua smaak was ie heerlijk. Normaal gesproken is dat een drankje dat ik alleen op Curaçao drink of op een andere tropische bestemming. Maar hier was de sfeer zo goed, het weer zo lekker en de muziek op de achtergrond zo aangenaam, dat het drankje er gewoon helemaal bij paste. Ook dat is Carpe Diem met hoofdletters schrijven voor mij.

Heel veel verder valt er eigenlijk niet te schrijven over vandaag. Morgen gaan we hier weer weg en dan rijden we eerst naar Cabo Sao Vicente en vervolgens wat meer het binnenland in en dan in noordelijke richting. We zien wel waar we dan precies uitkomen.

Wat misschien nog wel leuk is om te vertellen, is dat het plekje waar wij op deze camping staan populair is. Een Duitse man kwam toen wij er net stonden naar me toe. Hij vroeg of het heel brutaal van hem was als hij vroeg hoe lang wij bleven. Nee hoor beste man, hoogstens enkele dagen. Zijn vrouw en hij stonden net twee dagen en toen kwam ons plekje vrij. En aangezien ze hier vier maanden (!) blijven zouden ze heel graag op ons plekje willen staan, maar hier doen ze op de camping niet aan reserveringen. Dus deed hij bij ons op deze manier een poging om toch hier te kunnen gaan staan, zodra wij vertrokken zijn. Geen probleem, we geven wel een seintje hoor. Morgen kunnen ze hier naartoe verkassen.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Bart:
    27 mei 2022
    Daar lig je weer goed kerel
  2. Marion:
    27 mei 2022