Over plannen maken, ze bijstellen en wijze raad aannemen

7 juni 2022 - Saintes-maries-de-la-mer, Frankrijk

Dinsdag 7 juni.

Het plan was…..

En het plan werd….

En we kwamen terecht in….

Ja, zo ging het, maar het is heel goed zo.

Vandaag heb ik de raad van een wijs mens opgevolgd. Daar waar ik gisteren nog het idee had om vele kilometers te gaan rijden om enkele mooie stukken natuur te combineren met een dagje zee, is het eerder omgekeerd geworden en met minder kilometers en meer rust.

Vanmorgen reden we al op tijd weg van de camping in Serdinya in de richting van Perpignan. Daar zouden we de autoroute op gaan om vervolgens richting een camping in Roquebrune te rijden. Dat is richting Frejus en St. Tropez. Daar zouden we een dagje strand en zee doen, vervolgens donderdag eerst de Gorge du Verdon en als alles mee zou zitten daarna nog de Mont Ventoux over. Als alles meezit ja, maar het zou hoe dan ook nog een aantal volle reisdagen worden.

Marion gaf na ongeveer een kwartier rijden al aan dat ze me een voorstel wilde doen. En dat was ergens dichter in de buurt een camping aan zee zoeken, niet helemaal naar de Gorge du Verdon rijden en ervoor zorgen dat ik niet alleen maar aan het rijden ben en maandag afgepeigerd mijn werk moet gaan hervatten. Mijn innerlijk ‘ik’ moet dit soort raad c.q. advies altijd even op zich in laten werken, maar Marion heeft gelijk. Waarom niet een veel kortere rit vandaag en dan nog lekker onderuit aan zee? Boek erbij en nog even relaxen. Als we dat al relatief snel kunnen realiseren, dan blijven we twee nachten en hebben we morgen ook nog een heel rustige dag. Geen gestress, geen gejaag. Maar ook geen Gorge du Verdon…. Nou, dan bewaren we die gewoon voor een volgende vakantie. Dan kunnen we er ook meer tijd aan besteden en beter op voorbereiden. Nu zou het zo zijn dat we die kant op zouden gaan, omdat het een stuk noordelijker geen goede weersverwachting zou gaan geven.

Zo komt het dat we vandaag al om half een aankomen op camping Le Clos du Rhone in Saintes Maries de la Mer in de streek de Camarque. Het (moeras)gebied zelf is heel mooi. Veel watertjes, veel riet, veel vogels, waaronder Flamingo’s. Die hebben we al rijdend onderweg wel gezien, maar op een plek waar we niet konden stoppen voor foto’s. Misschien zien we morgen meer. Dan gaan we een stukje op de fietsen onderweg en ’s middags waarschijnlijk nog wel weer even naar zee. Vanmiddag waren we daar ook al een aantal uurtjes. Heerlijk rustig en relaxend.

Vandaag heb ik heel goed geluisterd naar de wijze raad van mijn echtgenote. En ik ben er heel blij mee dat ik het heb gedaan. Dankjewel Jon!